محمود احمدی‌نژاد در دیدار با شرکت‌کنندگان در اجلاس سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه، با تاکید بر اینکه باید با تشریح روش‌های رسانه‌ای استکبار، زمینه آگاهی و ایستادگی ملت‌ها را فراهم کرد، گفت:

رسانه‌های آسیا و اقیانوسیه در چند سال، با دراختیارگرفتن فضای رسانه‌ای جهان بر شبکه رسانه‌ای صهیونیسم و نظام سلطه غلبه می‌کنند. رئیس‌جمهوری کار و نگاه رسانه‌ای در شرق را با دنیای استعمار متفاوت دانست و تاکید کرد: انتشار اخبار دقیق و صحیح در راستای اعتلای انسانیت، افزایش دوستی‌ها، محبت، صلح و احترام به ملت‌ها ویژگی‌های رسانه‌های شرقی است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه تاسیس و به‌کار‌گیری رسانه‌ها یکی از ابزار صهیونیسم بین‌المللی برای تسلط بر همه جهان است، گفت: رسانه‌های نظام سلطه و صهیونیسم جهانی کوچک‌ترین مسائل کشورهای آسیایی را برای فشار به دولت‌ها به مسئله جهانی تبدیل می‌کنند اما اقدامات بسیار زشت و منفی فراوان از جمله در آمریکا و فلسطین اشغالی را اصلاً منتشر نمی‌کنند.

وی رسانه‌ها را ابزار سلطه و نبرد صهیونیست‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: رسانه‌های وابسته به صهیونیست‌ها پیشرفت ملت‌ها را منتشر نمی‌کنند و در جهت تخریب فرهنگ‌ها برای ازبین‌بردن هویت ملت‌ها و سلطه بر کشورها گام برمی‌دارند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه رسانه‌های نظام سلطه در عرصه‌ها و موضوعات گوناگون از جمله غزه، مبارزه با تروریسم، مخالفت با تولید و گسترش سلاح‌های هسته‌ای، معیارها و جایگاه‌ها را تغییر می‌دهند، اظهار داشت: زشت‌ترین، فجیع‌ترین و ضدانسانی‌ترین جنایات از سوی رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌شود اما رسانه‌ها جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کنند و مردم غزه که طبق قوانین بین‌المللی حق زندگی، تعیین سرنوشت و دفاع دارند به‌عنوان تروریست و جنایتکاران صهیونیست، مدافعان جهان آزاد معرفی می‌شوند.

رئیس‌جمهوری در ادامه این دیدار به سؤالات مطرح‌شده از سوی شرکت‌کنندگان در اجلاس سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه پاسخ گفت. پیش از سخنان رئیس‌جمهوری، احمد مخلص یوسف- رئیس سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه - با قدردانی از احمدی‌نژاد به‌دلیل صراحت در انتقال پیام‌ ملت‌ها به جهان گفت: خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه می‌خواهند صدای ملت‌ها را به گوش جهانیان برسانند.

رئیس سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه خاطرنشان کرد: امروز اغلب اخبار جهان از جمله اخبار کشورهای آسیایی و اقیانوسیه از سوی غربی‌ها منتشر و کنترل می‌شود.

ضیافت شام با وزیر امور خارجه

ضیافت شام میهمانان اجلاس خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) با وزیر امور خارجه در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.منوچهر متکی در این ضیافت شام بر اهمیت رسانه‌های آسیایی و پیوند مستحکم و همگرایی کشورهای آسیایی تاکید کرد و گفت: این همگرایی به سود خانواده آسیاست.

سفر به شیراز

25 آبان و در ادامه اجلاس، مدیران سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه به شیراز رفتند تا از اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس نظیر تخت‌جمشید، حافظیه و سعدیه بازدید کنند.

مدیرعامل خبرگزاری مهر در حاشیه این بازدید گفت: ایده جهانی‌سازی‌ فرهنگی متعلق به ایران است و باید این ایده مورد توجه قرار گیرد.پرویز اسماعیلی با اشاره به اشتیاق میهمانان اجلاس برای بازدید از تخت‌جمشید بیان کرد: برای مدیران خبرگزاری‌های عضو اوآنا اطلاعاتی درباره آثار مختلف تاریخی ایران نظیر شیراز، اصفهان و مشهد ارائه شد که در مجموع 70 درصد از اعضا تاکید داشتند که از مجموعه تاریخی تخت‌جمشید بازدید کنند.

کد خبر 95389

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز